Epiphyte B&B

2 augustus 2016 - Daintree National Park, Australië

De tweede dag in het regenwoud zijn we met een half Aboriginal gids plus zijn neefje een dag de rimboe in geweest. Dat was een hele bijzondere ervaring. Eerst naar het Noorden, met een 4WD over dirt tracks en door riviertjes en zo. Daar twee uur naar een soort van tropisch wad, zandplaat met hier en daar mangroves, om te zien wat we daar zouden kunnen vinden aan schelpen, krabben, vissen, enzovoort. Stingray gezien, reefshark, en marcherende soldier crabs. Opeens neemt het neefje een spurt en vangt een 'flathead', een vis van een halve meter, door er op te gaan staan. Papa en Cees durven hem ook vast te houden.

Daarna weer het regenwoud in, bij zo'n Creek lunchen. Daar mochten we zwemmen, rechts niet want daar zitten krokodillen maar links kan wel. Gelukkig is het niet zo warm dus wij hebben helemaal geen behoefte aan zwemmen. Plotseling duikt in het waterhole een grote freshwater turtle op. Neefje bedenkt zich niet, springt in de plomp en komt boven met de turtle: got it! Ook deze durven wij vast te houden, ook Joke nu.

Zo hebben wij kennis gemaakt met verschillende Aboriginal jacht technieken. Onze gids vertelt ook van wel 100 planten wat je er mee kan doen, plukken, malen, kauwen of roosteren en dan op de mik smeren of in je neus stoppen dan wel opeten zodat je geneest van je verstopping, verstuiking of infectie. Dat komt goed uit want in de loop van de dag wordt Pieter weer ziek, soort griep dit keer, met flink koorts. Meteen de Daintree olie ingezet, een echte panacee volgens onze gids.

Dat drukt de avond pret niet want het is erg gezellig bij Matt in de Epiphyte. De kids spelen een Engelse woorden spel met een gezelschap van twee Duitse en twee Franse kids plus Argentijnse Lucia, en Pieter speelt en zingt met Matt op Cachon en baritonfluit mooie ballads. Iedereen drinkt Lemon en Ginger thee met honing, en Matt heeft brownies met topping gebakken. Het is wel het echte Lodge gevoel.

De volgende ochtend vertrekken we en we vinden het allemaal jammer. Marieke en Cees kunnen hier wel werken als ze ooit zoiets gaan doen, zegt Matt, en dan hebben we meteen een goede aanleiding om hier terug te keren. Zucht.

1. Dorolies Bargeman:
    3 augustus 2016
    Lieve familie,
    Tjonge, het houdt maar niet op met alle avonturen. Jullie maken de reis van je leven!
    Wij zijn weer in Nederland (tijdelijk) en waren vanochtend bij Joop en Truus op bezoek (gaat goed). Ze genieten van alle vakantie-verhalen.
    Geniet nog van de laatste week en beterschap voor Pieter.
    XDoro
  2. Joop en Truus:
    3 augustus 2016
    Het is wel heel erg genieten op jullie reis.Veel onbekende dieren en diertjes.
    We hopen dat Pieter weer opknapt en wensenjullie een goed vervolg.
    Hartelijke groeten van Truus en Joop
  3. Bregman family:
    4 augustus 2016
    Hallo lieverds, dank voor jullie berichtjes. Fijn te horen dat het goed gaat. Tot snel, liefs Pieter
  4. Marion bregman:
    5 augustus 2016
    En ik zal ook wel blij zijn als jullie weer terug zijn! Ik ben dol op de natuur , maar die cassowaries en ook pythons en aanverwant spul gaan mijn grenzen te boven. Ik weet niet of ik nog rustig zou slapen, maar goed.
    Ook vind ik het een beetje zorgelijk dat Pieter steeds ziek is met koorts en overgeven.
    Kortom. Er is een tiet van komen en er is een tiet van gaan.