Mission Beach

8 augustus 2016 - Mission Beach, Australië

We zitten de laatste vijf dagen in Mission Beach. Het idee was om na alle activiteiten de vakantie af te sluiten met vijf dagen chillen op het strand. We hebben dan ook niks gepland, behalve één dag met een boot mee snorkelen op het rif. Dat doen we morgen.

We doen alles wat hoort bij een strandvakantie. We maken een lange strandwandeling (3 uur!) we gaan uit eten, we bezoeken een stadje, we lezen een boek, we zitten op WiFi en we liggen in het zwembad. We spelen gitaar. Toch is de gang er een beetje uit. Zou kunnen dat het aan het weer ligt. Het is licht wisselvallig, meest bewolkt met zo nu en dan wat regen. Ook wel zonnige perioden en ongeveer 23 graden. Voor hier is dat niet best, maar in Nederland is men daar jaloers op.

Ik denk dat wij gewoon niet zo goed zijn in strandvakanties, ik in elk geval niet.

Vandaag gelukkig toch nog een avontuur beleefd. Hier vlakbij in een NP waar we al eerder cassowaries langs de kant van de weg zagen, vandaag ook weer. Er is daar ook een jungle walk die we gingen doen. Komen we daar toch op het wandelpad een vette Cassowary tegen! Een paar meter afstand. Ik denk wel dat hij zich dreigend oprichtte en zijn tanden liet zien. Zeker weten doe ik het niet. 300 kilo Bregman Family maakte namelijk meteen  rechtsomkeert en koos schielijk het hazepad voor deze plofkip van 50 kilo.

We hebben veilig de auto gehaald.

Morgen dus met Big Mama Sailing het rif op en dan woensdag op het vliegtuig. We vliegen 14.55 uur met CX146 uit Cairns naar HongKong, dan vier uur daar wachten, en dan donderdag om 00.50 uur met CX379 van HongKong naar Dusseldorf.

Ik ga er maar van uit dat de nasleep van de typhoon van vorige week in HongKong is opgelost. Vorige week duizenden reizigers daar op het vliegveld gestrand en de balie van Cathay Pacific bestormd door boze reizigers.

1. Marion bregman:
    9 augustus 2016
    Goede reis terug!
  2. Joop en Truus:
    10 augustus 2016
    Ik heb eens nagezocht wat die griezelige half vogel doet.
    Het is een schuw dier, die het liefst planten eet.
    Dus zo'n stukje hand van jullie vindt hij niets.
    Jullie zijn bangeschieters.
    Goede terugreis , hier heb je straks Zappa weer, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.
  3. Bregman family:
    10 augustus 2016
    Dank allen. Wij zijn ondertussen ingecheckt in Cairns. Alles gaat tot nu toe prima. Tot snel.