Cassowaries

4 augustus 2016 - Tarzali, Australië

Wij hebben het verblijf in het dierenbos van David Gibson overleefd! Dit ondanks ontmoetingen met diverse wilde dieren en mede dankzij het feit dat wij in het onwaarschijnlijk luxe 'Bower House' verbleven. We hadden daar drie slaapkamers, een bubbelbad, een open haard, een enorme veranda, een afwasmachine, wasmachine en droger, alles compleet met alle benodigdheden van zeepjes tot aanmaakhout en van BBQ tot de onvermijdelijke broodrooster en waterkoker. En dat midden in een stuk overgebleven rainforest. Steggerda plus plus. We slapen daar prima trouwens Marion, we denken dat de beesten niet binnen kunnen komen.

De eerste dag hebben we wat ongemakkelijk de paden door dit stuk overgebleven rainforest gelopen, schrikachtig voor het mogelijke opduiken van de hier wonende Cassowary. Die liet zich niet zien. Wel zagen we Wallabies en waterschildpadden. 's Avonds bij het BBQ-en rende er opeens een dikke possum over onze veranda tussen ons door. Nadat de dames van hun stoelen waren afgeklommen bleek deze nogal tam, hij liet zich banaan uit de hand voeren. Gaat ook op zijn gemak zitten bouten op de balustrade van onze veranda. 's Avonds de kachel aan, het is koud en donker.

De volgende ochtend wandelen we langs het huis van David die ons wenkt, en ja, op het grasveld, de Cassowary met twee chicks achter hem aan! Wij maken mooie foto's van achter onze paraplu, en de schrik is er nu wel een beetje af. Hij lijkt toch vrij relaxed, schitterend en enorm grappig reuzenbeest eigenlijk. 's Middags rondje watervallen bij Milla Milla gedaan.