Daintree, Epiphyte B&B

2 augustus 2016 - Daintree National Park, Australië

Vrijdagavond zijn we naar Cairns gevlogen. Op het vliegveld werden we volgens plan opgehaald en naar hotel  'Cairns' gereden, vlak achter de Esplanade. Daarna een beetje een struggle. Pieter 's nachts ziek, net als Marieke, alles er uit, koorts.

De volgende ochtend toch zwetend de auto ophalen. Niet gelukt. Er is iets mis gegaan in de planning. De auto staat op het vliegveld. OK, daar heen met de taxi. Wachten in de rij. Eindelijk de auto. Paar kilometer rijden, noodstop, weer alles er uit. De rit naar het Noorden, Daintree rainforest, duurt lang. Drie kwartier wachten voor de pont over Daintree River. Daarna letterlijk de rimboe, het regenwoud in. Waar we nu belanden....

Nou op een echt geweldige plek, bij Matt, in Epiphyte bed&breakfast. Ecologische boudel aan het regenwoud, enorm aardige Matt en Argentijnse hulp Lucia, prachtige zelf gebouwd tropo huis, drie hectare tropo gardens er om heen. Een oud paard. Gezamenlijke grote half open woonkamer met grote veranda, met daarin een keuken, ponderosa meubels, spelletjes, een gitaar, een baritonfluit, en een piano, boeken, gekko's, een enorme spin, een grote gifgroene kikker achter een gipsen pootafdruk van een cassowary...

Wij vinden het fan-tas-tisch.  Pieter in bed gekropen en uitgeziekt. Daarna gezellig in de woonkamer met andere gasten en Matt en Lucia. Voorgelicht over wat hier allemaal te doen is. Vorige maand is hier nog een toerist in zee door een krokodil opgegeten, dat is ook wel leuk.

Vandaag hiervan veel in praktijk gebracht: tuin bekeken, strandwandeling (we durven allemaal zéker wel in zee te zwemmen maar nu net even geen behoefte aan), touw slingeren, ijs eten, zwemmen in een waterhole, burgers eten ( 2 kangoeroe, 1 krokodil, 1 fish and chips), boardwalk wandeling door regenwoud en mangrove bos. Nu terug bij de hut, zon onder zien gaan boven regenwoud, wijn drinken, wraps eten, boek lezen, tekenen, gitaar spelen. Zouden we hier willen wonen? Hm. Maar een tijdje werken of zo wel!