Safari door de Outback vanaf Alice Springs

21 juli 2016 - Uluru, Australië

De afgelopen vijf dagen hebben we vanuit Alice Springs een 'safari' door de Outback gedaan. We reisden met Wayoutback (Marion, zelfde club als jullie?) in een 4WD 16 persoonstruck langs de hoogtepunten van het 'red centre' van Australië. We hadden een geweldige gids, Annabelle, en eigenlijk een hele leuke groep. Twee Zweedse - en drie Japanse meisjes gingen maar één dag mee, daarna bestond het gezelschap uit drie Australiërs, drie Fransen en wij. Heel grappig clubje.

Het programma bestond dagelijks uit een uur of drie, vier rijden, twee of drie uur wandelen, en verder kamperen, vuurtje stoken, koken, eten en dergelijke. We vonden het rijden door de eindeloze Outback, totaal zeker 1500 km, ook al heel bijzonder. De wandelingen bij Uluru, Kata Tjuta, Watarrka, Glen Helen en de laatste dag bij Wallace' waterhole waren prachtig.

Het kamperen op de meest afgelegen plekken was ook een ervaring op zich. We hebben erg genoten van de samen gemaakte maaltijden, de bush douche, en het gezelschap. Dikke pret met Annabel en de Australische reisgenoten Dave, Peter en Carmel, en de Fransen Jacques, Olivier en Catharine. Ook de kids deden het geweldig in de groep, hadden gein en gesprekken met vooral de Ozzies, en waren zeer behulpzaam en wij heel trots.

De laatste nacht hebben we in een 'swag' in de open lucht geslapen. De kids hebben goed geslapen, en wij redelijk, ondanks alle dreigende gevaren van kou, kamelen, dingo's, muizen, slangen, duizendpoten, spinnen en zo voort. Joke zag midden in de nacht een dingo bij het kamp... Er was alleen nauwelijks sterrenhemel te zien, Marion, want het was volle maan met de kracht van zes TL buizen.

De vijfde dag zijn we met een Aboriginal gids op pad geweest.

Het goede nieuws is verder dat wij het onder elkaar nog steeds heel leuk hebben en dat Pieter's gare knieën zich ook onder lange wandelingen berg op berg af wonderbaarlijk goed houden op een cocktail van glucosamine, omaprazol en ibuprofen. Morgen vliegen we naar Darwin en dan begint het tweede, wat meer chill out achtige deel van de vakantie.

1. Joop en Truus:
    21 juli 2016
    Wat hebben jullie een prachtige reis. We hopen dat het vervolg ook zo mooi is.Hier een paar mooie dagen op Vlieland gehad met Wieke en Theo. Mooi weer!
    Nu is het te warm om veel te doen: vandaag 34 graden en vanavond een onweersbui.
    We kunnen jullie zo mooi volgen.
    Hartelijke groet voor allemaal,Joop
  2. Bregman family:
    22 juli 2016
    Lieve Joop en Truus, wat lief even zo'n reactie en wat leuk om contact te hebben. Zo te horen gaat het goed met jullie en is het in NL even warm als straks in Darwin. Liefs van ons alle vier!
  3. Marion bregman:
    22 juli 2016
    Lieverds; geweldige tocht, en inderdaad ook wat wij gedaan hebben en nog steeds denk ik wel de beste vakantie samen die wij ooit gehad hebben. Marijke heeft uiteraard nog gezwommen in Wallace waterhole. 4 graden en applaus van de ozzies.
    Fijn dat je knie het houdt.
    Geniet, veel liefs van ons
    Marijke en Marion